ONLINE ZPRÁVY / 13. ledna 2019

Co je to PPC reklama?

Autor článku - Kristýna galejová, PPC specialista

Úvodem

Online marketing nabízí mnoho způsobů, jak můžete propagovat svou firmu a jedním z nejvíce používaných, zejména u e-shopů, je PPC reklama. PPC je zkratka pro pay-per-click, což je nejčastější metoda, jak se za tento typ propagace platí. Na českém trhu se nejčastěji setkáte s PPC reklamou nakupovanou přes Google Ads nebo Sklik od Seznamu.

Kdybych měl v kapse poslední dolar, utratil bych ho za reklamu.

Henry Ford

Jak to funguje?

PPC reklama vám umožňuje inzerovat skrze textové inzeráty ve výsledcích vyhledávání ve vyhledávačích, používat displejovou reklamu (např. skrze bannery), video reklamu (nejčastěji na YouTube) nebo skrze tzv. nákupní kampaně, což je možnost zejména pro e-shopy, kde lze inzerovat vybrané produkty s aktuální cenou. Tyto jednotlivé typy propagace si představíme v dalších článcích.

Vše funguje na základě aukce, kdy každý z inzerentů nabízí určitou cenu (nejčastěji) za proklik a ta se násobí se skóre relevance daného inzerenta. Skóre kvality se pak skládá z historicky dosažené míry prokliku reklamy a relevance. I při nižší nabízené ceně se tak díky kvalitnímu webu a dlouhodobě dobrým výsledkům můžete v aukci zvítězit nad konkurenty s vyšší nabídkou.

Kolik to stojí?

PPC reklama má tu výhodu, že zde není daný pevně daný žádný ceník. Nabídka ceny za proklik je na vás, ovšem odvíjí se také od toho, v jak vysoce konkurenčním odvětví inzerujete. Pokud je váš produkt nebo služba unikátní a na trhu nemáte konkurenci, můžete začínat s velmi nízkou nabízenou cenou. Naopak vysoce konkurenční obory (např. segment služeb nebo rychlopůjček) vyžadují nabídku CPC v desítkách až stovkách korun.

Jak začít inzerovat?

Pokud chcete s inzercí formou PPC začít, je nutné vytvořit si účet v Google Ads nebo Skliku, nastavit si platební podmínky a nic vám nebrání, abyste za pár hodin oslovili své první zákazníky. Oba systémy (Ads i Sklik) mají k dispozici nápovědy, které vám v začátcích pomohou.

Nebo lze využít služeb marketingové agentury, která se na PPC specializuje. Samozřejmě, je to v rámci podnikání náklad navíc, ale mělo by vám zaručit správné nastavení kampaní a tím mnohdy ušetřit, neboť chybně nastavených kampaní, které byly prodělečné, jsme na vlastní oči viděli nesčetněkrát!

Pokud budete chtít s PPC reklamou poradit, neváhejte nás kontaktovat. Pokud již PPC reklamu používáte, můžeme se dohodnout na vstupním auditu vašich účtů ZDARMA!