ONLINE ZPRÁVY / 25. února 2020

Návod na
Google Tag Manager

Autor článku - Petr Mátl, digital marketing director

Všechna měření na jednom místě, snadno a rychle!

Možná jste několikrát zažili situaci, že jste potřebovali na Váš web, e-shop implementovat měřící kódy a že jich není málo jako Facebook Pixel, Google Analytics, Google Ads jiné. Pokaždé jsme se museli obrátit na správce, aby daný kód tam vložil. To už nyní nebude potřeba. Představte si službu, která všechny tyto měřící kódy shrne do jednoho kódu. Ano, bavíme se o Google Tag Manageru. Co je dobré si říci pro začátek, tato služba je zcela ZDARMA. Google Tag manager, také známý jako správce značek Google, ve zkratce jako GTM.

Hlavní výhody využívání Google Tag Manageru

Hlavní výhodou je, že Váš IT nebo webmaster vloží do zdrojového kódu pouze jeden kód, ale přitom obsahuje X měřících kódů již v samotném nastavení Google Tag Manageru. Jednoduše řečeno, nemusíte už později nikoho žádat ani prosit o vložení dalšího měřícího kódu, vše už děláte pouze v prostředí Google Tag Manageru. Výhody GTM - jeden měřící kód ve zdrojovém kódu vašich www nebo e-shopu, zmenšení HTML kódu a zajištěno rychlejší načítání. Úprava a nasazení měřících kódů bez nutnosti zásahu do zdrojového kódu. Možnost vkládání kódů i třetích stran jako je například Facebook Pixel. Historie změn, jednoduše vypátráte, kdo a kdy udělal změnu v měření.

Krok 1 - registrace do GTM

Pro využívání Google Tag Manageru není potřeba nic instalovat. Jedná se standardně o online nástroj poskytovaný ze strany Googlu. Jediné, co je potřebí je mít účet u společnosti Google, kde je zapotřebí se pod Vaším účtem přihlásit. Přihlášení pod Google Tag Manager uděláte následovně. Otevřete si URL adresu tagmanager.google.com a přihlaste se, nebo případně si vytvořte účet u společnosti Google.

Krok 2 - vytvoření účtu

Po přihlášení do Google Tag Manageru provedete následující:

  • Zvolíte Vytvoření účtu
  • Vyplníte požadované údaje Název, Země, URL adresa, typ projekt (web, app a jiné) a dáte "Vytvořit"
  • Je zapotřebí souhlasit s podmínkami společnosti Google
  • Vygenerované měřící kódy předejte Vašemu správci www / e-shopu a jiné, včetně instrukcí, kam který kód patří viz Head a Body

Krok 3 - vložení Google Analytics do Google Tag Manageru

Nyní se nacházíte v dashboardu Google Tag Manageru a ukážeme si tedy, jak jednoduše vložit do Google Tag Manageru Váš měřící kód pro Google Analytics. Mrkněte na návod níže: