Článek zveřejněn 5. března 2019

5 nejčastějších SEO chyb

Jaké jsou časté SEO chyby?

V dnešním článku dojde k odhalení nejčastějších chyb při optimalizaci webu, eshopu pro vyhledávače. Není žádnou novinkou informace, že se dnes a denně snaží všichni získat co nejlepší pozice ve vyhledávači, které doprovází kroky, které nemusí být vždy správné.

 

Nedostatečná indexace ve vyhledávači

Nedostatečná indexace v praxi znamená jednu věc, že současné webové či e-shopové řešení má problém se dostat do vyhledávačů. U vyhledávače Google doporučujeme využít službu "Google Search Console", je nástroj vyvinutý přímo od společnosti Google. V tomto nástroji si můžete ověřit, zda webové stránky nebo eshop jsou správně zaindexované. Zkontrolujete si základní nastavení jako nahrání souboru "sitemap.xml" nebo souboru "robots.txt", ale co především můžete, je zažádat si o indexaci. Více o Google Search Console naleznete v našem článku zde.

Společnost Seznam má také nástroj pro ověření vyhledávání, ale prozatím v beta verzi, kdy společnost Seznam tento nástroj intenzivně vyvíjí. Služba se jmenuje Webmaster a je to v bleděmodrém Google Search Console.

Chcete ohromit grafikou, máte málo informací nebo duplicitu informací

V dnešní době je důležité zaujmout, souhlasíme, ale pokud sázíte na jenom na grafiku, je to váš problém! Uvědomte si jednu věc, že ty vyhledávače potřebují obsah, který budou moci projet, indexovat. Vyhněte se duplicitě textů a vytvořte text, který bude kvalitní (čtivost, poutavost, relevantnost). Nekopírujte nikdy texty z jiných stránek, vytvářejte vlastní. V takovém případě dojde k duplicitě s konkurencí a vyhledávač ohodnotí vaše www / eshop jako nedůvěryhodný. Věnujte každé stránce nebo sekci alespoň krátký popisek. Návštěvníci potřebují získat informace o vašich produktech a službách. 

Chybějící titulky a meta popisky

Všechny unikátní URL stránky vašeho webu / eshopu by měly obsahovat unikátní titulek a meta popisek, který se zobrazí v okně vašeho vyhledávače. Hrubou chybou je titulky a meta popisky nevyplňovat, nebo je používat duplicitně.

Titulek by měl být v délce mezi 30 až 60 znaky včetně mezer. Titulkem sdělujeme uživatelům, ale také vyhledávačům, o čem bude obsah uvedené stránky. Pohlídejte si opět to, aby nedocházelo k duplicitě nebo vyšší míře identických titulků. 

Meta popisek (meta description) není ani tak důležitý pro vyhledávače, jako pro samotné uživatele. Popiskem uživateli říkáte, proč by měl na uvedený odkaz kliknout a co na uvedené stránce najde. Jde o popis uvedené stránky v délce mezi 70 - 160 znaky včetně mezer. Meta popisky by měly být jasné, stručné, co nejvíce vypovídající o tom, co na dané stránce uživatel nalezne a hlavně by měl obsahovat nejdůležitější klíčová slova. I zde platí upozornění na duplicitu textů. 

Ukázka Titulku a meta popisku

Přesměrování URL adres

Zde už se dostáváme k techničtější záležitosti. Máte webové stránky s www i bez www? Dejme tomu, že máte doménu "www.mojepodnikanimini.cz", ale mohu zadat do vyhledávače i "mojepodnikanimini.cz". Bez nastavení správného přesměrování může dojít k situaci, že vyhledávače to vyhodnotí jako dva odlišné weby s duplicitním obsahem.

Co s tím?

Je zapotřebí si vytvořit soubor .htacess. Uvedený soubor si vytvoříte tak, že si v otevřete poznámkový blok txt., kde uvedete následující parametry (kód níže slouží pro přesměrování bez www > www, např. https://mojepodnikanimini.cz > https://www.mojepodnikanimini.cz):

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\\.(.*)
RewriteRule (.*) https://www.%{HTTP_HOST}/$1 [R=301,L]

Následně uložíte a uvedený soubor přejmenujete na .htacess, bez koncovky .txt, aby opravdu soubor byl čistě jen .htacess

Eshop, nesprávně nastavený filtr u kategorií

Velice často se setkáme se špatně nastavenými URL adresami při filtrování různých parametrů v kategoriích. Co je tím myšleno? V momentě, kdy si jako uživatel vyberete určité filtry a dá zobrazit výsledky, měla by se změnit URL adresa výsledků. Ukažme si na příkladu, kdy máme např. e-shop s matracemi, které jsou rozdělené do základních kategorií jako zdravotní, pružinové atd., ale také si mohu vybrat velikost matrace, výšku matrace a tyto další parametry by se měly projevit v nové URL s výsledky. Bez toho není možné, aby Vás vyhledávače řádně zaindexoval (zařadil do vyhledávání). 
Formát URL adresy s více parametry by mohl být následovný: např. "www.domenavyrobce.cz/matrace-zdravotni-160x200x15/ 
Můžete nyní namítat, že těch filtrů je opravdu hodně a zrovna u Vašeho e-shopu to není možné. Řešením je určitý kompromis, kdy si nadefinujete URL adresy jen pro ty nejčastější spojení filtrů. Pro ostatní varianty můžete využít kanonizace, což je označení jedné URL adresy jako originální a dalších jako duplicitní. 

 

Konzultace online marketingu
blog thumb
25 února 2019

Slovnik PPC reklamy

Pojďte si v tomto článku připomenout nejčastější slovník a pojmy k PPC reklamě...

Přečíst článek
blog thumb
09 srpna 2019

Internetová reklama, jak to funguje?

V tomto článku si více přiblížíme internetovou reklamu, jak funguje a co by jste měli vědět před spu...

Přečíst článek