fbpx

Google Tag Manager

Google Tag Manager (také jako „GTM“) je správce měřících kódů. Děláte online marketing? Pak řešíte i měřící kódy a jejich implementaci do webových stránek, e-shopů či aplikací. Musíte tedy pokaždé s každým měřícím kóde jít za programátorem a žádat ho, aby měřící kód vložil do zdrojového kódu.

Google Tag Manager můžete také zaznamenat v češtině jako správce značek

Proč Google Tag Manager používat?

  • Vložení nových kódů (značek) do webu, e-shopu nebo aplikace bez nutnosti čekat na programátora, až vloží do zdrojového kódu.
  • Přehled o tom, které měřící kódy web používá a měnit jejich preference či nastavení.
  • Snadnější propojení s Google Analytics 4 (GA4), Google Ads, Sklik, Facebook Pixelem a jiné.
  • Jednoduché prostředí pro správu akcí (eventů)
  • Můžete nasdílet přístup například agentuře, která vám bude spravovat online marketing
  • Snížení množství HTML kódu a možnost nastavení, kdy se jaká značka bude spouštět, aby se zajistilo například rychlejší načítání webu nebo e-shopu.

Jak nastavit Google Tag Manager

Přihlášení do GTM

Google Tag Manager nastavení

Nejdříve se přihlaste do Google Tag Manageru pomocí tohoto odkazu: Přihlášení do GTM

Je zapotřebí vlastnit Gmail účet, abyste se mohli přihlásit. Případně proveďte registraci a Gmail účet si vytvořte.

Vytvoření nového účtu

Google Tag Manager

Nyní jste přihlášeni v Google Tag Manageru a je zapotřebí vytvořit nový účet. Novým účtem je myšlena registrace konkrétního projektu pro který budou vygenerovány měřící kódy. Zvolte tlačítko „Vytvoření účtu“ viz obrázek níže.

Nastavení účtu Google Tag Manager

Nyní je zapotřebí nastavit nový účet v Google Tag Manageru, kdy si zvolíte název kontejneru. Doporučujeme pojmenovat podle názvu projektu / klienta. Dále je zapotřebí zvolit zemi „Česko“ nebo jinou. Nastavení kontejneru je prakticky vložení URL adresy. Poslední nastavení je zvolení typu platformy. V našem případě níže se jedná o web.

 

Následně zvolte tlačítko „Vytvořit“ a v druhém kroku bude zapotřebí odsouhlasit smluvní podmínky společnosti Google.

Nastavení měřících kódů

Nyní se vám vygenerovaly měřící kódy, které je zapotřebí vložit do zdrojového kódu vašeho webu, e-shopu nebo aplikace. Je třeba vložit na přesné místo, jak uvádí Google mezi značky. Pokud si nejste jistí, kam přesně měřící kódy umístit, obraťte se na svého dodavatele webových stránek či e-shopu.

Pokud vaše webové stránky či e-shop obsahují redakční systém WordPress. Doporučujeme stáhnout a nainstalovat tento plugin: Google Tag Manager plugin ke stažení

Google Tag Assistant

Doporučujeme po instalaci měřících značek Google Tag Manager si nainstalovat do prohlížeče Google Chrome i doplněk pro kontrolu měřícího kódu pod názvem Google Tag Assistant. Pomocí tohoto doplňku můžeme mít kontrolu nad tím, že je doplněk správně nainstalován.

Google Tag Manager

Máte otázky? Napište nám!

Získejte slevu na webové stránky nebo e-shop ve výši

-10%

Vyplňte poptávkový formulář a SLEVA je vaše!

What can we do fo you?

Co můžeme pro vás udělat? Prosím vyplňte jednoduchý formulář a my se s vámi spojíme.