Článek zveřejněn 16. dubna 2019

Slovník PPC reklamy

Pojmy v internetové reklamě

Reklamní kanál

Reklamní kanál popisuje službu, přes kterou budeme inzerovat a může se jednat například o Google, Seznam nebo sociální sítě.

 

Reklamní služby

Jednotlivé formy reklamy, které dnes reklamní systému umožňují a jde o:

  • Vyhledávací sítě - textová reklama, např. do vyhledávacího pole v prohlížeči zadám horská kola a následně mi vyjedou výsledky kdy první výsledky mají příznak "Reklama".
  • Obsahová síť - pomocí bannerů, ať už statický, dynamických pomocí HMTL5
  • Kombinovaná síť - kombinace vyhledávací a obsahové sítě
  • Produktová reklama - výpis produktů, platí pro eshopy, které mají různé produktové feedy.
  • Video reklama - jde o daný formát video reklamy např. YouTube
  • Nativní reklama - je druhem reklamy, která se zobrazuje mezi články. Reklama má za cíl nerušit zážitek návštěvníka.
  • Remarketing - zobrazení reklamy lidem, kteří již byli na Vašem webu nebo eshopu. Příkladem může být návštěva eshopu, kdy si prohlížíte nějaké produkty, ale z eshopu odcházíte, protože chcete vidět ještě i jiné nabídky, ale následně vidíte ve Vašem prohlížeči všude reklamu na uvedený eshop ze kterého jste odešli.

 

Reklamní systém

Je prostředí, které umožňuje nastavení a správu PPC reklamy. Každý systém má své vlastní prostředí. Google má systém AdWords, Seznam službu Sklik a Facebook má Business Manager.

 

Rozpočet do reklamy

Jedná se o částku, kterou jste ochotni utratit v internetové reklamě. Tuto částku si volíte sami, ale může Vám být doporučena i jiná částka, která zajistí větší dosah reklamy a lepší výsledky.

 

Správa a nastavení reklamy

Internetová reklama si žádá nastavení a také neustálou kontrolu, neboť se trh stále vyvíjí.

 

Investice do reklamy

Celková částka za internetovou reklamu, kdy se jedná o součet rozpočtu do reklamy a správy za reklamu.

 

Konverze

Proces, kdy se stává z návštěvníka zákazník. Jedná se o situaci, kdy nám na webových stránkách, eshopu či v aplikaci provede požadovanou akci. Může se například jedna o vytvoření objednávky, odeslání formuláře a jiné.

 

CPC

Cena za proklik (Cost per clik) a jedná se zpravidla o průměrnou částku, kterou platíte při prokliku na Vaší reklamu. Mezi další pojmy patří také maximální CPC, která říká, jakou maximální částku za proklik jste schopni akceptovat.

 

Kliknutí

Říká, kolik uživatelů se prokliklo přes Vaší reklamu na Váš web či eshop. Počet kliknutí patří mezi důležité pojmy pro vyhodnocení úspěšnosti reklamy, kdy za veliký počet kliknutí následně vděčí daná marketingová kampaň a vizuální zpracování bannerů.

 

Imprese

Jde o zobrazení reklamy, kdy se zaměřujeme na fakt "kolik uživatelů na internetu Vaší reklamu vidělo", pak dostáváte v reportu tedy informaci, že počet impresí Vaší reklamy je na např. 350 tisíc.

 

Hodnota Konverze

Bavíme se o součtu všech objednávek, zakázek v Kč získaných reklamou, které následně vydělíte počtem konverzí.

 

PNO

Podíl nákladů na obratu. Prakticky vezmete součet všech objednávek a zakázek, obrat v Kč a vydělíte tuto hodnotu náklady na reklamu. Př. Pokud reklama přinesla konverze v hodnotě 350.000 Kč / měs. a náklady na reklamu činily 35 tisíc Kč / měs. tak PNO činí 10%.  

 

Konzultace online marketingu
blog thumb
09 srpna 2019

Internetová reklama, jak to funguje?

V tomto článku si více přiblížíme internetovou reklamu, jak funguje a co by jste měli vědět před spu...

Přečíst článek