Mailing: jak vybudovat úspěšný newsletter

Vy ještě nevyužíváte email marketing? Tak pro rekapitulaci:

– Až 59% lidí je při rozhodování ovlivněno e-mail marketingem

– Více jak 70% mileniálů v práci upřednostňuje emailovou komunikaci

– Přes 90% uživatelů jde na svůj osobní email alespoň 1 denně

 Mezi mailingové kanály nepatří jenom automatizované zprávy a newslettery, ale třeba i Chatboti, SMS nebo transakční zprávy. Jaký jiný kanál komunikace Vám umožní oslovit klidně i stovky příjemců? Newslettery jsou dlouhodobě považovány za nejefektivnější způsob komunikace v marketingu. Důležitou součástí e-mail marketingu není jenom příprava newsletteru jako takového, ale hlavně důkladná analýza a shromažďování databáze příjemců.

Nevynechejte důkladnou přípravu

Než začnete vytvářet newsletter, určete si, jaké cíle chcete pomocí něj dosáhnout. Chcete zvýšit prodej, posílit věrnost zákazníků nebo šířit informace? Když budete mít jasnou představu o svých cílech, bude snazší vytvořit obsah odpovídající vašemu zaměření.

Předmět emailu, popř. preheader musí být tahoun. Nezapomeňte, že předmět je první věc, kterou čtenáři uvidí. Mějte na mysli, že musíte upoutat jejich pozornost a zaujmout je, aby otevřeli váš newsletter. Vytvořte krátký, výstižný a lákavý předmět, který naznačuje hodnotu a obsah newsletteru. Vyhněte se zavádějícím nebo spamovým předmětům, které mohou vést k odhlášení. Preheader je text, který je v náhledu emailu hned za předmětem. Je to první věta Vašeho e-mailu, která by měla vypíchnout z newsletteru to podstatné.

V rámci přípravy nezapomeňte, že:
– personalizované emaily mají až o 26% větší pravděpodobnost otevření
– více jak 50% emailů je otevřeno v mobilních zařízeních
– náležitosti ochrany osobních údajů a GDPR

Obsah k věci

Obsah je klíčovým prvkem úspěšného newsletteru. Poskytujte užitečné informace, které budou pro čtenáře přínosné. Můžete zahrnout odborné články, tipy a triky, návody, exkluzivní nabídky, slevy nebo zprávy o novinkách ve vašem oboru. Snažte se udržovat rovnováhu mezi informativním a zábavným obsahem, aby byl váš newsletter přitažlivý.

Důležitost stručnosti – udržujte svůj newsletter stručný. Lidé mají omezený čas a nechtějí se prokousávat dlouhými bloky textu. Zaměřte se na krátké a přehledné odstavce, které rychle předají informace. Používejte nadpisy, odrážky a vizuální prvky, abyste usnadnili čtení a zvýraznili klíčové body. Nebojte se ani vizuálních prvků, které ho oživí a zvýší atraktivitu. Používejte kvalitní obrázky, grafiku a design, který odpovídá vašemu brandu. Vizuální prvky mohou také pomoci strukturovat obsah a zlepšit čitelnost.

Opakování je matka moudrosti a klíč k úspěchu Vašeho newsletteru. V každém newsletteru byste měli mít jasně definované “Call to action” (CTA) – akci, kterou chcete, aby čtenáři provedli. Může to být například nákup produktu, registrace na událost, stáhnutí e-knihy nebo odběr podcastu. Ujistěte se, že CTA je snadno identifikovatelné a zřejmé, a umístěte ho na vhodné místo v newsletteru. Nebojte se příjemci připomenout, co se od něj očekává. Mnoho čtenářů už se k newsletterům nevrací

 

Frekvence

Kvalita nad kvantitu – to u newsletterů platí! Podívejme se na čísla:
– 76% příjemců si nepřeje dostávat newslettery častěji než 1x týdne (klidně i méně často)
– 26% příjemců se odhlašuje právě kvůli vysoké frekvenci emailů

Stanovte si frekvenci odesílání newsletteru. Buďte pravidelní, ale zároveň se vyvarujte příliš častému bombardování čtenářů. Najděte rovnováhu mezi udržováním kontaktu a neobtěžováním. Mějte na paměti, že kvalita obsahu je důležitější než četnost odesílání.

Nejlepší dny pro Vás newsletter jsou pondělí, úterý a čtvrtek mezi 9-12 dopoledne. To se emaily otvírají nejvíce. 

Vyhodnocení úspěšnosti

Úspěšnost newsletterů se dá měřit. Od otevření e-mailu až po proklik na Váš e-shop můžete sledovat chování zákazníka. Pravidelně testujte různé prvky svého newsletteru, jako jsou předměty, design, obsah nebo CTA. Monitorujte úspěšnost svých newsletterů pomocí analytických nástrojů a vyhodnocujte, co funguje nejlépe pro vaši cílovou skupinu. Tímto způsobem můžete postupně zlepšovat svůj newsletter a dosahovat lepších výsledků.

Díky kvalitně sestavenému newsletteru svým zákazníkům můžete poskytnout:

  • Poutavé informace a novinky
  • Nabídnout řešení jejich problému
  • Inspiraci 
  • Přesměrování na web nebo e-shop
  • Speciální nabídka nebo výhody

 

A na závěr – tvořte takový newsletter, který byste chtěli sami dostávat. Posílejte klientům zajímavý a poutavý obsah, který pro ně bude mít informační hodnotu a poskytne jim nějakou výhodu.

Chcete vybudovat značku na sociální síti?

Rádi s Vámi probereme možnosti, jak využít sílu sociálních sítí ve prospěch Vašeho podnikání.

Mohlo by vás zajímat

Konzultace ZDARMA

Vyberte si prosím způsob, jak s námi chcete komunikovat. Na výběr máte ze tří možností:

Kontaktovat telefonicky

nebo